Четете още... | ||
Жълтите страници (Yellw pages) са един от най-широките пазари на Америка, но със сигурност не са станали такива благодариние на външния си вид. Претупани, залети с езера от мастилени знаци и нехудожествени на вид, те са останки от вримито когато "дизайн" означаваше да се ползват един вид ъглести ил... 123456789101112 В компанията на една кралица — Романтика с аромат на рози Кралските особи ... 1234 Само за тези, които вярват в истински чудеса! — Като Алиса в Страната на мебелите Едва ли има някой, който да не обича да гле... Декорация с огледални ефекти Когато някога, може би дори съвсем случайно, са открили огледалото, хората дори не са предполагали, че създават един от най-тайнствените предмети. Огледалата са навсякъде около нас – у дома, в офиса, по улиците, магазините.Те ни завладяват с паралелния свят, който с... Трапезарията трябва да бъде елегантна, но забавна Най-прекрасните нюанси на кафето /1/ и на шоколада са идеални за всеки кът в трапезарията. Изключително богати и предразполагащи, кафявите тонове създават топла атмосфера във всяка стая. Допълнете ги с интересни чинии в ярък ментов цвят и прибори... | Хватки "Светлина" Хватки "Светлина" или как да превърнем светлината в наш съюзник (Снимковите изображения са закупени от Image Bank, тяхната цел е само да създадат атмосфера и да онагледят дадените примери. Всяка прилика с конкретни лица и обекти е случайна.) Знаете ли, за един миг, с един поглед колко различни елемента може да види човек (да възприеме мозъка му)? Данните показват, че са един милион и половина. Да, статистиката е смайваща, ако се чудите как е възможно това, просто хвърлете един поглед към гледката от The view, ресторанта на последния етаж в един от трите небостъргача до НДК и ще си онагледите примера. Доказано е също, че над 90% от информацията, която човек възприема е п
рез очите, само 10%, чрез другите си сетива, като звук, аромати и телесни усещания. А 80% от мотивацията на човек да предприеме конкретно действие също е оптично стимулирана. Ето защо е толкова важно, продуктите и артикулите в търговските обекти да бъдат добре осветени, за да бъдат видяни, пожелани и закупени от крайният потребител на нашите клиенти.
Светлината е основен фактор за привличане на клиенти и може да доведе до драстично увеличаване на оборотите. Ще ви дам конкретен пример с верига пекарни Аполония в Гърция, които са инвестирали 35 000 евро само в един от обектите си. Някой от вас може да каже, че това не е голяма сума за осветление, но всъщност тя е нехарактерно висок бюджет за осветление за такъв тип обект - пекарна. Собствениците на Аполония са осъзнали ползите от правилно подбраната като характеристики светлина, съответно правилното позициониране на осветителите. Например, ръженият хляб е осветен в близък план от горният ред стелажи с разпръсната топла жълта светлина, тя подсъзнателно променя възприятията ни и ни дава топлото усещане за пещ, визията на прясно изпечен хляб със златиста коричка. Черните хлябове пък са осветени от по-голяма дистанция, така че да има хвърлена сянка, за да се повиши контрастта и черният хляб да изглежда категорично черен, да няма съмнения и да бъде лесно разпознаваем от ценителите на черен хляб. Топ продукта на веригата пекарни, освен, че е позициониран на специално проектиран подиум, за да е по-високо от останалите артикули е и осветен със силна и насочена светлина, която го превръща в акцент, позиционира го като по-специален, а месечните отчети показват, че е най-купуваният артикул в обекта. Осветителните тела, на които се разчита за основна осветеност в пекарната са с възможност за приглушаване на светлината, съобразно факторите отвън - дали е ден или нощ, в зависимост от сезона – слънчево и топло лято, свежа и светла пролет, мрачна и дъждовна есен или снежна и бяла зима. Главната цел е обекта да остане неповлиян от капризите на времето и метеорологичните условия навън и винаги да грее и да е добре осветен с усещане за дневна, мека светлина.
Фасадите и витрините на магазините и ресторантите също не бива да бъдат пренебрегвани, препоръчително е да бъдат добре осветени, за да са видими и откриваеми, а според стила на интериорния дизайн на търговският обект и вида на предлаганите в него продукти или услуги, е добре да бъде съобразена и концепцията на фасадното осветлени
е.
Фасадата на даден ресторант, кафене, магазин или хотел е неговата визитна к
В съвременното строителство на частни жилища, в едно и също помещение се съчетават зони с различна функция. Обикновено дневната, помещава в себе си - кухненски бокс, трапезарна зона и зона мека мебел. Затова е препоръчително осветлението да бъде комбинирано, да се заложат различни светлоизточници с възможност за отделно включване и регулиране на осветеността им в зависимост от нуждите на съответната зона, дали се използва в светлата или тъмната част на денонощието и в синтез с навиците и начин на живот на обитателите. Желателно е да се предвиди силно и равномерно осветяване над работния плот в кухненският бокс. Идеално място за позициониране на осветителите е например дъното на горният ред шкафове. Така домакинята ще има добра видимост приготвяйки заготовките за предстоящото хранене. Важно е да има добро осветяване и над трапезарната маса. Например добър вариант е използването на висящи тела, монтирани централно над масата на подходяща височина от плота за хранене, така че ястията да се виждат добре без крушките на осветителните тела да осветяват зловещо отгоре главите на седналите около масата или да им блести в очите. Скритото индиректно осветление в зоната на дивана е чудесна опция за създаване на приглушена и спокойна атмосфера, подходяща както за романтични вечери и споделяния, така и за релаксиращо потапяне в сюжета на хубав филм или домашно кино.
Автор: Вероника Илиева, |
Актуално
Необикновена къща в Австрия